In de afgelopen jaren zien we steeds meer problemen met het invullen van de roosters. Dit geldt zowel voor de vakantieperiodes als daarbuiten. Voor onze medewerkers betekent dit dat zij vaker alleen moeten werken en de taken die normaal over 2 of 3 personen verdeeld worden alleen moeten doen. Voor u als patient betekent dit dat het langer duurt voordat u iemand aan de telefoon krijgt en u vaker moet wachten tot er plek beschikbaar is op het spreekuur. Wij proberen de last voor u zoveel mogelijk te beperken en tegelijkertijd er voor te zorgen dat de werkdruk voor onze medewerkers behapbaar is.
We hebben er voor gekozen om de vakantiemaanden en inwerkperiode van een nieuwe collega beperkt telefonisch bereikbaar te zijn. Op een aantal dagen zal een van de artsen geen spreekuur doen, maar de telefoon bemannen. Medisch inhoudelijke vragen kunnen dan direct beantwoord worden. Maakt u voor niet dringende medische vragen gebruik van een e-consult via mijngezondheid.net of de MedGemak app. Deze worden in het algemeen dezelfde dag maar altijd binnen 3 werkdagen beantwoord.
Wij snappen dat deze beperkingen heel vervelend zijn en ook voor frustratie kunnen zorgen. Toch vragen wij uw begrip en geduld in de komende maanden.